Ny reiseblogg finner du her: blog.tarjei.net

Om bloggen

Denne reisebloggen varer fra 2011 til høst 2014. Tidligere reiser er blogget her, og nye finner du her: blog.tarjei.net.
Vil du til hovedsiden: www.tarjei.net.

Oppsummering Thailand

ThailandPosted by Tarjei Sunde 09 Apr, 2012 21:24:44
Høydepunkter
Generelt:
- Veldig god mat. Buckets

Bangkok / Khaosan Road:
- Masse matboder og kjempebra liv
- Eksotisk og varmt

Ko Chang:
- Moped rundt på øya
- Sitte på stranda og drikke og spille kort
- Regnværet kom akkurat når vi dro fra Ko Chang.

Prisnivå:
1 kr = 5 THB (100 THB = 100 x 2 /10 = 20 kr)

- Overnatting (Bangkok): 70-90 kr/pers (1750 THB / 4 = 440 THB / pers)
- Taxi fra flyplassen (45 min): 8-10 dollar
- Mat: 10-20 kr (50-100 THB) for Thailands mat / Ca 40 kr for biff (200 THB)
- Buckets: 35-40 kr (150-250 THB)
- Øl: 10 kr på stranda (50 THB)
- Buss fra Yangon til Inle Lake:
- Privat taxi fra Inle Lake til Bagan: 200 000 burmesiske = Ca 250 dollar = 1 500 kr (delt på 5 stk) - ganske dyrt. Sikkert pga beninrasjoneringen i landet.

• Comments(1)//blogg.tarjei.net/#post17

Koh Chang

ThailandPosted by Tarjei Sunde 07 Apr, 2012 14:37:57
Siste kveld nå. Har idag kjørt moped rundt på øya. Har også tatt 1 times massasje til 80 kr.

I går skulle vi betale for et restaurantbesøk som ble litt dyrere enn antatt. Vi hadde jo minibank rett ved siden av, så tok det ikke så tungt. Men akkurat i det vi skulle ta ut penger, gikk strømmen på hele Lonely Beach, og den ble borte lenge. Vi klarte til slutt å raske sammen nok penger til maten. Vi dro hjem, men Harald skullle videre ut på byen. Etter noen timer kom han hjem igjen. Hadde ikke fått tatt ut penger og ikke fått kjøpt noe drikke :) Dagen etter oppdaget jeg at jeg hadde jo faktisk lagt unna penger til taxituren hjem. Harald var ikke akkurat videre bli når han oppdaget det :) Men han fikk tatt litt igjen. Midt på natta skvatt jeg til på badet. I badekaret lå det en kjempeerimittkreps. Må si jeg skvatt litt, og vekte hele rommet. Fornøyde Harald glisa bredere enn han noen gang tidligere hadde gjort...den dritten! :)

Ellers var vi innom marketdet på Bang Boa, og spiste på restaurant med hull under bordet, og hang litt på stranden Tropical Beach.

Jeg og harald kjørte også en runde nord på øya, og var innom White Sand Beach. Før vi kom dit vurderte vi å snu siden det begynte å bli kvelden. Harald hadde ikke med seg førerkortet heller, så kunne være greit å ikke kjøre alt for langt. Men harald insisterte på å kjøre et par svinger til. Bak neste sving var det selvfølgelig storkontroll av alle kjøretøy, men i motsatt retning. Vi var fanget. Vi måtte kjøre samme veg tilbake, eller eventuelt kjøre HELE øya rundt. Det siste var uaktuelt. Vi pakket hjelmen skikkelig på huet, og kjørte forsiktig tilbake. På vegkanten stod det mopeder fullastet med 3-4 personer på, og ingen hadde hjelm. Politiet prioriterte riktig, og vi slapp rett igjennom, som de eneste.

Overnatting:

- Sted: Bhumiyama Beach Resort & Spa
- Pris: 200 kr/pers

• Comments(1)//blogg.tarjei.net/#post15

Bangkok og Ko Chang

ThailandPosted by Tarjei Sunde 05 Apr, 2012 18:42:27
Hadde en utsøkt dag i Bangkok i går på hotell midt i Khaosan Road, med basseng på taket. I tillegg dro jeg og Odd Erlend til de to kjente markedene (senter) MBK og Siam Discovery. Det ene senteret skal inneholde orginale ting, mens det andre består av en halvpart, der de kun selger fake.

Det fantastiske med Thailand (i hvert fall i akkurat i dette området) er at de selger fantastisk gatemat. Pad Thai er nå favoritten. Med kylling koster den 10 kr (50 THB).

Ko Chang

Etter 6 timers taxitur til 600 kr er vi nå i Ko Chang (kom rett før solnedgang). Siden gårsdagen i Bangkok ble en lang kveld, og taxituren litt lang, er vi noe slitne, så i kveld blir det tidlig sengetid på i hvert fall meg. Harald holder nok koken noen timer til. Vi har funnet oss et meget bra sted på Lonely Beach. 20 meter utenfor døra er havet, med strand i mellom. Tror vi skal overleve 3 netter her før vi drar heimover.

• Comments(3)//blogg.tarjei.net/#post14

Bangkok

ThailandPosted by Tarjei Sunde 26 Mar, 2012 04:17:56
Endelig i Bangkok! Senere i dag tar vi flyet videre til til Burma. Så alt har gått som planlagt så langt.

Prøvde selvfølgelig Fish Spa som bare må prøves når man er i Bangkok. Masse fisk som eter opp dau hud på føttene...spesielt :) Det kiler ganske bra for å si det sånn.

Ellers prøvde vi jo selvfølgelig ut Buckets som er en drikk man absolutt ikke lar gå fra seg ved et besøk i Thailand. Her deler man en bøtte som utgjør en stor drink, med MASSE isbiter.

Senere i dag kommer Harald, og da drar vi til Yangon i Burma / Myanmar.

Overnatting i Bangkok:

- Sted: Wild Orchid Villa

- Pris: Ca 70 kr/pers (tror jeg det var)